روانشناسی شناخت مردان
 
 
آموزش عاشق شدن
باید بدونی چجوری عاشق شی
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید تو جامعه اتفاقات دردناک عجیبی دیدم از قتل تا خودکشی دیدم جونا دارن یه کلاه بزرگ سر خودشون میزارن بنام عشق و هر کسی هم یک روز دچارش میشه دیدم غم و بدبختی مردم از چار چیزه بیکاری ، خانواده ، عشق ، دین دوست دارم همه خوشبخت باشید از خدا کمک بخواهید من سعی میکنم تو این وبلاگ در باره عشق و خونواده مطالبی اموزنده قرار بدم امید وارم استفاده کنید
آخرین مطالب
نويسندگان
چت با من

 مردان و زنان چند تفاوت اساسی با هم دارند.اول اینكه قسمت نیمكره راست مغز مردان كه اعمالی نظیر كسب مهارت های فیزیكی و تطابق های چشمی و ماهیچه ای را انجام می دهد از نیم كره چپ آنها بزرگتر است.اما در زنان نیمكره چپ مغز كه مهارتهایی چون بیان احساسات ومهارتهای گفتاری را به عهده دارد به اندازه نیمكره راست آنها می باشد.بنا براین طبیعی است كه مردان از نظر احساسات و عواطف عملكردی پایین تر از زنان داشته باشند. تا جایی كه،مردان اگر سخنوران ماهر، و در رشته فلسفه و روانشناسی هم متبحر باشند، در بیان احساسات خود بسیار ضعیف تر از زنان می باشند.


تفاوت بعدی وظایفی است كه از ابتدا به دوش مردان افكنده شده است.مردان از دوره غار نشینی تا كنون آموخته اند كه باید برای بدست آوردن امكانات معیشتی در تلاش و تكاپو و در جنگ و گریز باشند آنان وظیفه دارند، كه در برابر خطرات، از خانواده خود حمایت كنند. ودر این بین برای قوی نشان دادن خود یاد گرفته اند، احساسات خود را مخفی نگه دارند.آنان از رقابت و انتقاد هم بیزارند.این خلق و خو در دراز مدت باعث شده از مردان رفتاری مانند حمایتگر بودن، ضعیف نشان دادن ، تهاجمی بودن، رقابت طلبی و...بروز كند.

مردان چون از قدیم، كار و مسئولیتی بر عهده داشته اند اكنون هم اگر وظیفه و مسئولیت را از آنان بگیرید از مرد بودن خود منزجر می شوند.مردانی كه موقعیت شغلی و مسئولیت خانوادگی و اجتماعی خاصی، بر عهده ندارند در خود احساس كمبود و حقارت می كنند.این گونه مردان به حمایت بیشتری نیاز دارند تا خلاء بیشتری را در زندگی خود احساس نكنند.

 تفاوت دیگر، مربوط به نوع تربیت مردان است.در ابتدا به همه مردان آموخته اند كه آنان موجود برتر از زن هستند. مردان باید احساسات خود را كنترل كنند و اگر زنان را دوست دارند تنها به دید رحم و شفقت و وسیله در آنها بنگرند.حتی زمانی كه پسر بچه ها خواسته اند رفتار احساسی و توأم با عاطفه به خود بگیرند، یا در مورد موضوعی گریه كنند، اطرافیان، آنان را از این كار نهی كرده و گفته اند این كار، كار دختران است.به این خاطر یك مرد به مرور یاد گرفته كه باید احساسات خود را مخفی كند.

در عصری كه ما در آن زندگی می كنیم، زنان می خواهند پا به پای مردان از زندگی لذت ببرند. و مردان احساسات آنها را درك كنند. و روحیاتشان را با عواطف زنانه تطبیق دهند.آنان برای دست یافتن به این مقصود، ضمن اینكه نباید سعی كنند بر مرد محبوب خود استیلا یابند و او را در بند خود در آورند.اما از جانب دیگر هم نباید رفتار مادر گونه به خود بگیرند وتنها در جهت ارضای خواسته های مرد خود گام بردارند چرا كه ناچار می شوند محبت را از او گدایی كنند. 

مرد برای آنكه بتواند مدت زیادی در كنار یك زن بماند و او را خرسند كند، نیاز به كسب یك سری از مهارتها دارد. و این هنر زنان موفق است كه بتوانند هم مردان را بهتر بشناسند وهم مهار ت هایی چون قابلیت و توانایی بیان احساسات ، صمیمیت، حمایتگر بودن و عشق ورزیدن را به مرد مورد علاقه خود آموزش دهند.

مردان چند صفت متمایز دارند. مردان به خاطر ساختار مغزی خود نمی توانند به خوبی زنان روی چند مسئله همزمان متمركز شوند.بنابراین در مواقعی كه دوست دارید از او بهره وری احساسی كنید .ذهن او را پرت نكنید. تصور نكنید او هم مانند شما می تواند همزمان هم به حرف های شما گوش دهد و هم مشغول كاری دیگر مثل مطالعه یا تماشای تلوزیون بنشیند.پس در زمانی با او وارد صحبت و ابراز احساسات شوید كه، از كارهای جانبی خود فراغت یافته و همه حواسش به شما متمركز باشد.

 زنان احساس خود را فریاد می زنند. ومردان در سكوت عشق می ورزند. بنا براین سكوت مردان را حمل به بی محلی آنها ندانید و سعی كنید به او بفهمانید كه باید دوست داشتن را همیشه بر زبان آورد.از طرف دیگر سعی نكنید همه افكار خود را بر زبان جاری كنید چرا كه حرف های بی مورد و صحبت كردن پیرامون افكار درونی مردان را خسته می كند.پس سعی كنید برای ابراز احساسات او را به حرف آورید اما خود تان به اندازه نیاز صحبت كنید.

 مردان همین كه در دل، به زن مورد علاقه خود مهر می ورزند تصور می كنند،این مقدار عشق و محبت درونی برای یك زن كافی است.در حال كه زنان دوست دارند، مردان، عشق و محبت را پیوسته بر زبان جاری كنند.

مردان دوست دارند زنان هنگام صحبت سراغ اصل مطلب بروند و صحبتهای بیهوده نكنند. اما زنان دوست دارد برای تعریف كردن هر موضوعی به جزئیات بپردازند.هرگاه برای مرد مورد علاقه خود موضوعی را بیان می كنید،تصور نكنید با یك زن روبرو هستید كه از شنیدن جزئیات موضوع لذت می برد،بلكه مرد دوست دارد هر چه زوتر از صحبت شما نتیجه گیری كند.پس سعی نكنید مسائل جزئی و پیش پا افتاده را بی جهت برای او كش دار كنید زیرا نتیجه عكس برای شما دارد و خیلی زود خسته و مكدر می شود.

هیچگاه مردان نمی توانند مانند زنان به جزئیات امور،آگاهی یابند. بنابراین به هنگام تغییراتی مانند آرایش و غیره بی توجهی مرد را دلیل بی محبتی او ندانید.از سویی برای زنان خیلی مهم است كه بدانند مرد مورد علاقشان آنقدر به وجود او بها می دهد كه به كمترین تغییرات هم توجه نشان می دهد.مردان باید برای خرسند نمودن زنان، تا حدی بتوانید تغییراتی را كه زنان برای جلب توجه مردان اعمال می كنند دریابند و مقداری در مورد آن تحسین و تمجید نمایند.

زنان برای تحریك احساسات مرد از روش های مختلفی استفاده می كنند،گاهی از راه گله و شكایت،گاهی با قهر و دعوی ،یا از راه سكوت، اما مردان با هیچ یك از این راهها آشنا نیستند و این رفتار شما را به گونه ای دیگر تعبیر می كنند كه بیشتر خلاف منظور شما است. مثلاً به جای آنكه شما را كانون احساس ومحبت بدانند شما را نق نقو و پر توقع فرض می كنند.پس بهتر است همیشه به جای استفاده ابزاری از لغات و حركات خود، مستقیماً، برای او تشریح كنید كه مدتی است شما را فراموش كرده و اكنون به محبت و توجه او نیاز دارید.

مردان چون به راحتی زنان نمی توانند احساسات خود را بروز دهند خیلی موارد رفتار درونی خود را با عصبانیت نشان می دهند. خیلی مواقع خودشان هم دلیل رفتارشان را نمی دانند.گاهی تصور می كنید عصبانیت مرد نشان دهنده ناراحتی او از شما یا نشانه دلزدگی اوست،اما ساختار تكاملی مردان به گونه ای است كه،هنگامی كه ترسیده اند یا نگران هستند یا احساس گناه می كنند عصبانی به نظر می رسند.به این خاطر وقتی شما برای جلب توجه او گله و گله گذاری را آغاز می كنید،او خود را مقصر فلمداد می كند ووقتی خود را گناهكار دید عصبانی می شود.

مردان چون همیشه به راه حل فكر می كنند همین كه ناآرامی زن را مشاهده كردند،به فكر راه حل می افتند.در حالی كه همه این در هم ریختگی های زن، ریشه در دریافت نكردن احساس و توجه مرد دارد،و مردان چون به این مطلب واقف نیستند راه حل ارائه می دهند و زنان چون نمی دانند مردان به اصل موضوع پی نبرده اند، عصبانی می شوند.نگرانی و ترس مرد رگ عصبانیت او را به جوش می آورد و از اینجا بگو مگو ها و جر و بحث ها آغاز می شود درحالی كه مرد می توانست با بوسیدن و در آغوش كشیدن زن، كانون احساس او را سیراب كند.

زنان به راحتی قادرند احساسات و عواطف خود را تغییر دهند.مثلا پس از آنكه عصبانی شدند همه چیز را فراموش كنند و به ابراز احساسات مشغول شوند اما مردان چون این توانایی را ندارند،واكنش های منفی مانند عصبانیت قهر كردن و...شما را ابدی تصور می كنند به این لحاظ به راحتی شما نمی توانند به محیط تبادل احساسات باز گردند.

هرگز از مردی به طور مستقیم و به شكلی كه بخواهید توانایی های او را زیر سوال ببرید،از او انتقاد نكنید این نوع انتقاد مانند آن است كه بخواهید نسبت به زیبایی یك زن انتقاد كنید.آنان حتی نصیحت و توصیه های شما را به عنوان نشانه ای بر بی اعتمادی شما نسبت به خودشان تعبیر می كنند.مردان به همان اندازه نسبت به توانایی ها مردانه و استعداد خود وابسته اند كه شما نسبت به دلبری و توانایی های زنانه خود تكیه دارید.میزان وابستگی مردان به توانایی هایشان تا حدی است كه حتی مواقعی هم كه اشتباه می كنند نمی خواهند عذر خواهی كنند وبیشتر سعی دارند موضوع را با وسیله ای توجیه كنند. در مواقع مشاهده ناتوانی و اشتباه در مردان بهتر است،موضوع را به شكلی بیان كنید كه بخواهید او را كم تقصیر جلوه دهید و گناه كار را بر گردن عوامل دیگر بیندازید تا او خودش ناچار شود اعتراف كند كه مشكل كار در چه بوده است.

هرگز نخواهید از راه موفقیتهای مالی و اجتماعی، به مرد مورد علاقه خود شخصیت بدهید،بدون آنكه نشان دهید او را به خاطر خودش دوست دارید.یا عاشق توانایی های مردی شوید، بدون آنكه خودش را دوست داشته باشید.موفقیت ها و توانایی های یك مرد ابزار پیشرفت اجتماعی او به حساب می آیند كه لزوماً این ابزار در زندگی شخصی و در راه ارتباط با زنان، وسیله های مناسبی به حساب نمی آیند.

گاهی مردان در حرف زدن،شعر خواندن و رفتاری كه مربوط به احساسات است،ماهر می باشند اما همین مردان هم، توانایی بیان احساسات خود را ندارند.اینگونه افراد،با زبان سر آگاه هستند اما با زبان دل بیگانه اند.

اگر نخستین بار است با مردی رابطه برقرار می كنید، به او اجازه دهید تا بتواند با احساسات خود رابطه برقرار كند.از او توقع نداشته باشید كه مانند شما احساساتش در دسترس باشد.به او فرصت دهید تا وارد خلوت خود شود.دائم با حرف زدن افكار او را مشغول نكنید تا او فرصت پیدا كند در سكوت،سخنان احساسی خود را جمع آوری نماید.با تصور اینكه مردان بی احساس هستند خود را مشوش نكنید.مردان هم دارای احساس مشابه با شما هستند.تنها قدرت بیان آن را ندارند و این وظیفه شما است كه هنر ابراز احساسات و محبت را به مردان بیاموزند.

برخلاف زنان مردان دوست ندارند به اشتباهات خود اعتراف كنند وپیشنهاد و نصیحت زنانه را حمله انتقادی تلقی می نمایند.همچنین آنان از احساسی برخورد كردن زنان در برابر مشكلات ناراحت شده ، دوست دارند مشكلات از راه اصولی حل شود.بنا بر این به هنگام بروز مشكلات، طبیعی است كه، مردان در فكر فرو میروند و زنان رفتار احساسی از خود بروز می دهند.

 مهمترین اصل در مردان این است كه، مردها كمتر از زنان به عشق و روابط عشقی اهمیت می دهند.دلیل آن هم این است كه مردان هویت خود را از ناحیه شغل و موفقیتهای اجتماعی تعریف می كنند و زنان بر اساس روابط عشقی خویش. كه این مسئله تا حدودی باز می گردد به ساختار مغزی مرد و نوع تربیت او، بنابراین به مردان اجازه دهید، تا موقعیتهایی همچون كار و فعالیتهای مختلف را در اولویت برنامه های خود قرار دهند تا بتوانند با حل آنها، تفكر خود را به سمت احساسات و عواطف سوق دهند.اما هر گز به آنها اجازه ندهید تا روابط عاطفی شما را هم فدای كار و فعالیت خود كنند.
 

نظرات شما عزیزان:

سهیلا
ساعت11:52---26 شهريور 1394
تصور کنید برای سفر به سیاره دیگری انتخاب شده اید و تنها وجه اشتراک آنان با شما ظاهر فیزیکی و زبان تقریبا مشابه است .پس باید دوره ببینید و آموزش و مطالعه و....
در رابطه با مردان سه را ه بیشتر ندارید.
1- از دست آنها عصبانی باشید و نق بزنید .(برای چند ساعت خوبه ولی برای یه عمر ...)
2- برای همیشه مردها را کنار بگذارید و یک سگ پشمالوی خوشگل بخرید.(آسان است ولی ارضاکننده نیست.)
3- تصمیم بگیریدتا آن جا که در توان دارید در مورد آنها بیاموزید. تا بتوانید روابط بهتری بیافرینید.
چون ما زنان استحقاق روابط بهتر رو داریم .


raz
ساعت14:17---21 مرداد 1394
شغل شریفی است سوختن برای کسی که حتی لحظه ای برایت تب نکرد...

مـریــم
ساعت22:01---6 آذر 1390

هرگز فراموش نمی کنم
سخنانی که از چشمان تو شنیدم
می گویند چشمها هرگز
دروغ نمی گویند
اما من شیرین ترین دروغ ها را
از چشمان تو شنیدم
آن هنگام که می گفتند:
دوستت دارم….!


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





آخرین مطالب
پیوند ها


 
 
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است